Українська мова 6клас

5-Б клас Прочитати п.26 (с.146-147), вивч. напам. табличку "Дзвінкі та глухі приголосні звуки" (с.147) або більш повний варіант в довіднику "Українська мова"(с.9) Виконати впр.280
 10 клас Виконати вправи 301,387, 401,402,448.
 6-Б клас Написати твір на тему "Дивиться лисицею, а думає вовком". Використовуйте приклади з прочитаних книг.

2016 - 2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
6-Б клас
Тема: Усний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами опису приміщення
Мета: повторити типи мовлення; ознайомити учнів з різновидами описів, а саме  - з інтер'єром, навчити учнів працювати з текстом, що містить опис приміщення і переказувати цей текст, розвивати навички усного мовлення учнів , поповнити їхній словниковий запас, розвивати уміння правильно говорити і складати план для переказу тексту, 
Хід заняття

Типи мовлення

розповідь (що сталося?)


опис (який?)


роздум (чому так сталося?)

Інтер'єр - внутрішній вигляд приміщення, різновид опису.
Завдання до уроку
Виконати впр.68 (с.38)
З яких творів подані уривки?Які види описів використано в цих уривках?
А) Очі поступово звикали до темряви. За кілька кроків вона побачила над самісінькою підлогою маленькі напівкруглі віконці що так нагадували розрізані навпіл кружальця лимона.
Аля присіла навпочіпки, заглянула у найближче віконце і побачила невеличку затишну кімнатку.
У каміні палахкотіли дрова. Посередині кімнати на столі лежал велетенська розкрита книга.
А на стільці за столом… Ой-ой! Аля навіть не повірила свої очам! На стільці сидів той самий чоловічок, якого вона вперше побачила вдома. Тільки тепер він не малесенький, а на зріст майже такий, як вона. На голові у нього червонів ковпачок. А на лівій нозі не було черевика.вона опинилася в довгому низькому коридорі, освітленому рядочком підвішених до стелі ламп.
Б)Довкола було багато дверей, але всі позамикані. Аліса пройшла коридором з одного боку, вернулася з протилежного (дорогою вона торгала усі двері поспіль), і тепер сумно брела серединою, розмірковуючи, як же їй звідси вибратися.
Раптом Аліса наштовхнулася на маленький триногий столик, весь із суцільного скла. На ньому не було нічого, опріч крихітного золотого ключика, й Алісі відразу спало на думку, що це, мабуть, ключ від котрихось дверей. Та ба! Чи то замки були завеликі, а чи ключик замалий - у кожному разі він не підходив до жодних дверей. Однак за другим обходом вона раптом нагледіла маленьку завісочку, якої не помітила спершу, а за нею - дверцята заввишки з п'ятнадцять дюймів*. Вона засунула золотого ключика в замок і-о, радість! - він підійшов!
Дверцята відчинилися у вузесенький прохід, мало що більший за мишачу нору. Аліса стала навколішки й угледіла в глибині небаченої краси сад. І так їй закортіло вибратися з цього темного коридору між оті барвисті квітники та прохолодні водограї! Проте у дверцята не пролазила навіть її голова.


В)Він сів, протер очі і оглянувся довкола й аж тоді отямився. Був холодний сірий світанок. Глибока тиша лісу була сповнена чарівним почуттям миру і спокою. Жоден листок не ворушився, жоден звук не порушував роздумів Природи. Мов намисто, сяяли краплини роси на листі й траві. Білий шар попелу лежав на багатті, а синя цівка диму здіймалася просто над ним. Джо та Гек ще спали.
Ось далеко в лісі крикнула якась пташка, інша відгукнулася; десь застукотів дятел. В міру того як світлішала холодна сіра мла, звуки росли і множилися, — скрізь пробуджувалось життя. Чудеса природи, яка скидала з себе сон і бралася до роботи, розгорталися перед очима задуманого 
хлопця.
Г) Гекльберрі одягавсь у недоноски з плеча дорослих людей; одяг його всякої пори року цвів різнокольоровими плямами і звисав лахміттям. Бриль його був цілковитою руїною величезних розмірів, від її крис було відкремсано великий шматок у вигляді півмісяця, його куртка, в ті рідкі дні, коли він її одягав, доходила аж до п'ят, і задні ґудзики містилися значно нижче спини, штани висіли на одній підтяжці і ззаду теліпалися величезним порожнім мішком, а внизу хльоскали по грязюці, коли він їх забував підкачати.

2. Виконайте впр.71.
3. Підготуйте усний переказ тексту "У світлиці" (впр.73).
Тема:Усний твір-опис приміщення в художньому стилі. Простий план власного висловлювання
Мета:навчити учнів створювати власні висловлювання в художньому стилі з елементами опису приміщення
Хід заняття

Робота з текстом-описом приміщення
·         Прочитати виразно пісню Д. Луценка «Хата моя, біла хата». Визначити стиль і тип мовлення віршованого твору.
Хата моя, біла хата,
Рідна моя сторона.
Пахне любисток і м’ята,
Мальви цвітуть край вікна.
Хата моя, біла хата,
Казко тепла й доброти.
Стежка від тебе хрещата
В’ється в далекі світи.
В хаті спокійно й затишно,
Вечір десь бродить в гаю.
Мати задумливо й ніжно
Гладить голівку мою.
Мамо, чого зажурились?
Дайте тепло ваших рук.
В хаті на згадку лишились
Болі й тривоги розлук.
В’ється дорога далека
В хату крізь синю парчу
Мамо, до вас, як лелека,
В горі і щасті лечу.
Хата моя, біла хата
В білому світі одна.
Пахне любисток і м’ята,
Мальви цвітуть край вікна.
Подумати і дати відповіді на запитання:
2. Які слова використав автор, щоб передати особисте враження від рідної оселі?

3. Які враження виникли у вас від прочитаного?

Ознайомлення з особливостями побудови твору-опису приміщення
1. Призначення приміщення.
2. Його розмір, форма, освітлення.   
3. Кольори оздоблення інтер’єру.
4. Розташування меблів та речей, наявних у приміщенні.
5. Особисті враження від приміщення.
Робота над добором лексики до твору-опису
·         Дібрати означення до слів шафа, диван, крісла, стіни, стеля, картина, двері..
 Скласти усний  твір-опис кімнати на основі особистих вражень.
Тема: Змінювання і творення слів. Твірне слово- база для утворення іншого слова
Мета: ознайомити учнів з поняттями спільнокореневі слова і форми слова
Хід заняття
1.Прочитати матеріал підручника (п.13,с.70 -71)
2. виконати впр.130 (пис.), 131(пис.),
Прочитайте. Визначте вжиті в реченнях спільнокореневі слова,
виділіть у них корінь.
1. Тоді я великий, коли будую світ щастя людського, коли творю. {Олесь Гончар). 2. Немає у світі нічого страшнішого за нелюдяних людей. (/. Жиленко). 3. Честь людини полягає в тому, щоб у задоволенні своїх потреб вона залежала тільки від свого працелюбства, своєї поведінки і свого розуму. (Г. Геґель). 4. Горджуся тим, що родом я із людства, що я живу, людина між людей. (П. Перебийте). 5. Час — тільки те, що можна віддати людям на щастя і на добро. (Д. Павличко).
♦    Я'ка значуща частина слова містить його лексичне значення?
♦    Визначте вжиті в реченнях різні форми одного слова.
♦    
Яка значуща частина слова містить його граматичне значення?








Немає коментарів:

Дописати коментар